Puheenjohtajan palsta

Kevät 2023

Jäsentiedote 1/2023 kokoaa yhdistyksen toiminnat yhteen. Tiedotteesta on pyritty tekemään mielenkiintoinen tietopaketti yhdistyksestä. Näin Koronan hellittäessä, meidän on varmaan totuttava siihen, että Korona taisi jäädä keskuuteemme jollakin tasolla. Pidetään siis opitut asiat mielessä. Ollaan terveitä, kun tavataan ja pestään käsiä.

Siirryimme juuri vuoteen 2023. Kohta saadaan toiminta yhdistyksessä mukavasti liikkeelle, siitä kuuluu suuri kiitos aina niin ihanille kerhon vetäjille ympäri Satakuntaa. Tämä vuosi näyttää mukavalta, saamme jotain yhteistäkin aikaiseksi mm. kesäpäivä Koivuhovissa Ahlaisissa su 11.6.2023 (pistäkää kerhon vetäjät päivä muistiin) toive olisi saada kerhoja innostumaan tulemaan paikalle. Päivästä tarkemmin myöhemmin kotisivuilla.

Pidän erittäin tärkeänä vertaistukea, myös sillä saralla edetään. Jo viime vuoden (2022) puolella saatiin kokemusta vertaistuki-illoista, ja tulihan siitä oppia. Vertaistuki-illat alkavat tämän vuoden helmikuun lopulla, viiden kerran tapaamiset järjestetään kahden viikon välein. Varmaan moni muistaa, että oli tärkeää saada puhua jonkun ns. kohtalotoverin kanssa. Juuri tätä vertaistuki-illat tarjoavat. Illat on tarkoitettu noin viisi vuotta tai alle sairastumisesta, niin sairastuneille kuin omaisille. Jos vertaistuki-illat herättää mielenkiintoa ja sairastumisesta on kauemmin, olet ehdottomasti tervetullut.

Olen jo saanut tietoa, että eri kerhoille on tulossa monenlaisia vieraita kevään aikana. Pyrin itse käymään kevään aikana jokaisessa aluekerhossa, olenhan jäsen itsekin. Tulen paikalle kerholaisena, jos on puhuttavaa niin puhutaan.

Toivon, että tämä vuosi toisi monille AVH sairastaneelle ja omaiselle uskoa huomiseen. Jos tunnet/tiedät kohtalon tovereita, niin kerro yhdistyksestä ja kotisivuista ja tutustu myös itse.

Pj. Juha Pajuniemi

(tiesitkö, että voit jäsenenä saada jäsenkirjeen sähköisenä sähköpostiisi?)

Puheenjohtajan edelliset kirjoitukset

Puheenjohtaja Juha Pajuniemi Neurolenkin lähtötunnelmissa 12.5.2018.