Puheenjohtajan palsta

Syksy 2018

Vuoden alkupuoli meni aika vauhdikkaasti. Kerhot pyörväti taas totuttuun hyvään tapaan, kiitos suuri kerhojen parissa puuhanneille. Oltiin aika paljon mukana erilaisissa tilaisuuksissa mm. ensitietopäivillä sekä yhdistysesittelyissä ja muissa sen kaltaisissa tilaisuuksissa. Järjestettiin itsekin yhteistyössä Satakunnan Aivovamma-, Satakunnan Epilepsia ja Porin seudun Parkinson-liiton kanssa hieno tapahtuma Porin Kirjuriluodolla, Neuro-lenkki tapahtuma. Tehtiin todella pienellä porukalla tapahtuman suunnittelut ja valmistelut, mutta saatiin kiitettävästi väkeä paikalle pystyttämiseen ja purkamiseen. Neuro-lenkki oli 12.5.2018, tapahtuman suojelijana oli Kaupunginjohtaja Aino-Maija Luukkonen. Valtavan suuri kiitos kuuluu tapahtuman onnistumisesta Jonelle, Noonalle, Markulle ja Esalle.

Yhteistyö eri yhdistysten kanssa kannattaa, saadaan aikaiseksi eri projekteihin enemmän käsipareja. Suomi on yhdistysten luvattu maa, niin ainakin sanotaan. Ihmisiä on aina liian vähän, kun jotain isompaa pitäisi tehdä. Ongelma on yleinen, ollaan sitten nuorisourheilun tai vammaisyhdistysten kanssa tekemisissä. Meille hienoa esimerkkiä näytti Aivoliitto, joka alkoi yhteistyön Neuro- ja Parkinson-liiton kanssa ns. neuroneuvonnan. Neuroneuvonasta tiedotetaan syksyn aikana kerhoja ja varmaan Aivoterveys-lehdessä löytyy asiasta lisää, myös internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy asiasta lisää.

Syksyn toimintakausi alkaa elokuussa tai syyskuussa, vähän kerhosta riippuen. Jäsenkirjeiden postitus pyritään saamaan liikkeelle elokuun puolessa välissä. Muistutus tässä yhteydessä on paikallaan, jäsenkirjeen voi saada myös sähköisesti tai vain sähköisesti, yhteys yhdistyksen sihteeriin niin asia käy kätevästi.

Meillä toimii samat aluekerhot jo vuosia. Sitten on myös kerhoja jotka on tarkoitettu koko Satakunnalle kuten työikäisten tapaaminen ja omaisten tapaaminen. Omaisten tapaaminen on taas herätetty henkiin, joka kokoontui jo alku vuonna kuukauden viimeisenä keskiviikkona Porissa. Omaisten tapaaminen on kyselty ja siihen saatiin todella innokkaat vetäjät Susanna ja Jaana, jotka toivottavat omaiset tervetulleiksi tapaamisiin, kerrothan eteenpäin. Työ-ikäisten tapaaminen on tarkoitettu noin alle 60-vuotiaille, joka toimii myös Porissa. Porissa kokoontumispaikka on ollut noin vuoden väliaikaistiloissa, mutta nyt päästään vakituiseen paikkaan Otavankatu 5, Pori. Pitäisi olla hyvä ja esteetön paikka.

Kesä on tarjonnut parastaan, mutta ei valiteta, vaan juodaan vettä päälle. Mahtavaa kesän loppuja ja syksy aikaa, tavataan ja ollaan aktiivisia kaikki tavallaan.

SATAKUNNAN AVH-YHDISTYS Ry

Pj. Juha Pajuniemi