Puheenjohtajan palsta

Puheenjohtaja esittäytyy

Hei, Aivoliiton Satakunnan AVH- yhdistyksen jäsenet.

Olen Jaana Heinola, minut valittiin puheenjohtajaksi syyskokouksessa 17.10.2023 vuodelle 2024 olen työskennellyt hallituksessa 2022–2023 joten työskentelyyn olen jollakin tavalla jo tutustunut.

Sairastuin 52-vuotiaana. 27.2.2019 sain päänsärkykohtauksen ja olen sattumien summana saanut epäselvillä kuvilla lähetteen TYKS: iin epäiltynä lukinkalvonalainen vuoto, jota ei ollut. Sitten tuli stentin asentamisessa aivorunkoon verihyytymä, joka poistettiin ja saatiin poiston yhteydessä oikealle puolelle otsalohkoon infarkti ja on todettu, että nämä kaikki olivat potilasvahinkoja. Näistä jäi vasemman puolen halvaus, afasia ja muita haittoja. Kovan kuntoutuksen ja sitkeyden kautta olen päässyt kohtalaiseen kuntoon, mutta en kuitenkaan työkuntoiseksi.

Olen koulutukseltani ollut ravintolakokki sekä suorittanut yrittäjän ammattitutkinnon, matkailualan yrittäjäkoulutuksen sekä kirjanpidon koulutuksia. Työskentelin Maaseutumatkailu/ pitopalvelu perheyrityksessä 20 vuotta. Sukupolven vaihdoksen myötä, vaihdoin toiminta-alaa ja innostuin koulutuksen vaihtoon ja opiskelin lähihoitajan opinnot, joka sai innostumaan, niin että luin lasten- nuorten erityisohjaajaksi. Siitä olen jatkanut perhetyöntekijäksi, jonka jälkeen Sosionomiksi sekä jonkun matkaa sosiaalityöntekijän opintoja, jotka loppuivat sairastumiseen. Perheeni on jatkanut tilausravintolan pitoa, eli meille on pienessä ajassa tapahtunut sukupolven vaihdos uudelleen.

Harrastuksiini kuuluu: Musiikin kuuntelu, taide, teatteri, lukeminen yhä edelleen luen paljon sosiaali- ja terveysalan kirjallisuutta. Luonto, Lappi ja runojen kirjoittaminen. LC Pori/ Otava.

Olen ollut aina innokas oppimaan, jota kautta olen jatkanut oppimista Aivoliiton koulutuksissa mm: Vertaistukiohjaajakoulutus, mielikoulutus, aivoterveysosaaja, Olka- toiminta, koppia-kansa hanke, hyvinvointiagentti sekä paljon eri verkkoluentoja.

Vertaiskoulutuksen järjestäminen on mielenkiintoista ja siinä on ollut muutama ryhmä, jonka mukana toiminta on selkiytynyt ja alkaa saamaan vakiintuneet käytännöt. Koen että omaisilla on tärkeätä tapaamiset, jossa he voivat pohtia omaisten näkökulmasta asioita.

Olen pitänyt aivoterveysosaaja luentoja puolisoni Kimmon kanssa ja on ollut myös omaisten vertaistukiryhmässä omaisten ryhmässä.

Olen paljon pohtiva ja mietin paljon erilaisia asioita, olen hyvin tunteellinen ja näen monesti asiat kokonaisuuksina, joka suunnittelee asiat alusta suunnitelmallisesti eteenpäin.

Olen innokas toimimaan yhdessä hallituksen ja yhdistyksen kanssa, jotta tulisimme kuulluksi ja saisimme aktiivista toimintaa yhdistykselle sekä kuuluvuutta yhdistyksen eduksi.

Tullaan tutuiksi ja ollaan yhteydessä pienissäkin asioissa.

Yhdistyksen puheenjohtaja Jaana Heinola

Puh: 0400869141 jaana.heinola@hotmail.com