Puheenjohtajan palsta

Syksy 2022

Vuoden 2022 syksy, nimetään vertaistuen syksyksi. Meillä on vertaistukikoulutus la 3.9.2022 Porissa. Yhdistys järjestää Aivoliiton kanssa yhteistyönä koulutuksen. Koulutukseen haettiin, kotisivujen linkin kautta pääsi Aivoliiton sivuille hakemukseen. Valituille ilmoitettiin sähköpostitse.

Jo aikaisemmin koulutettujen ja uusien koulutettujen kanssa vietetään yhteinen aamupäivä, aika ei ole tarkasti vielä tiedossa. Alamme pitämään Satasairaalan kuntoutus osastolla kerran kuussa ns. vertaistuki-iltaa, toivotaan että saataisi illat käyntiin lokakuusta alkaen.

Myös kokemustoimintaa pyritään saamaan syksyn aikana neurologiselle-osastolle.

Voi olla, että joku kerho on alkanut toimintansa saadessanne tämän jäsentiedotteen luettavaksi.

Kerhotoiminta pysyy aika tavalla totutun laisena. Mitään yhteisiä matkoja ei tämän syksyn aikana yhdistyksessä ei järjestetä, kerhot voivat jotain järjestää. Jos jäsenistössä on joku, joka olisi kiinnostunut retkien ja matkojen järjestäjäksi, olethan yhteydessä. Yhdistyksen tehtäväksi sopii hyvin vertaistuellinen toiminta, jota nyt pyritään tosissaan viemään eteenpäin. AVH-sairastuneita tulee Satakunnassa 2–3 tapausta/vrk. Tässä meille tehtävä olla tukemassa tätä ryhmää, ja tukea myös omaisia ja läheisiä sekä kertoa AVH:sta ns. suurelle yleisölle.

Vuosi 2023 on meille kaikille taas uusi kokemus, maakunnassa tapahtuu. Puhutaan yhteiskunnallisesti paljon kolmannen sektorin toiminnasta. On kiva nähdä, tuleeko resursseita toimintaa, vai pelkkiä vaatimuksia. Toimitaan me, meidän resurssien puitteissa, olemmehan koko maakunnan yhdistys Aivoliiton Satakunnan AVH-yhdistys ry

Mainiota syksyä

Puheenjohtaja Juha Pajuniemi

Puheenjohtajan edelliset kirjoitukset

Puheenjohtaja Juha Pajuniemi Neurolenkin lähtötunnelmissa 12.5.2018.