Terveisiä Aivoliitosta

Näin syksyn käynnistyessä on mukava kertoa ajankohtaiset kuulumiset Aivoliiton tuesta AVH:n kohdanneille sekä jäsenyhdistyksille ja vapaaehtoisille. Tällä hetkellä yhdistysten ja vapaaehtoisten tukena olemme mm. me kaksi vapaaehtoistoiminnan suunnittelijaa, Taru Oulasvirta ja Inka Panttila, sekä vertaistoiminnan suunnittelija Paula Mustonen. Lisäksi apunanne ovat esim. järjestötiedottaja Laura Iisalo ja toimistoassistentti Linda Lindroos. Tuemme teitä vapaaehtoisia kaikkialla Suomessa, olkaa rohkeasti yhteydessä!

Jäsenyhdistystemme tärkeä toiminta mahdollistaa alueellisen ja paikallisen vertaistuen. Sen rinnalla me pyrimme varmistamaan, että vertaistukea löytyy kaikkialta Suomesta. Aivoliitto tarjoaa vertaistukea AVH:n sairastaneille ja läheisille valtakunnallisesti välittämällä vertaistukihenkilöitä. Henkilökohtaista vertaistukea voi hakea sähköpostilla vertaistuki@aivoliitto.fi. Lisäksi henkilökohtaista vertaistukea voi hakea Toivo-vertaistukisovelluksen kautta.

Monelle on tärkeää saada vertaistukea ryhmässä, joko kasvokkain tai verkossa. AVH-läheiset kokoontuvat kuukausittain verkkoilloissa, jotka on suunnattu joko eläkeikäisen tai työikäisen sairastuneen läheisille tai sairastuneen lapsen tai nuoren vanhemmille. Työikäiset AVH:n sairastaneet tapaavat toisiaan esimerkiksi kursseilla ja AVH-nuorten ComeTogether -verkkovertaisryhmässä. Eri paikkakunnilla toimivat Juttu-tupa-ryhmät ovat kohtaamispaikkoja afaattisille henkilöille.

Muistattehan myös Aivoliiton neuvonnan ja palveluohjauksen? Neuvomme ja ohjaamme kohderyhmiämme mm. sosiaali- ja terveyspalveluihin, sosiaaliturvaan sekä kuntoutukseen liittyvissä kysymyksissä. Palvelemme numerossa 044 4019 077: Maanantaisin klo 12–15 puheluun vastaa sosiaalialan ammattilainen. Parillisten viikkojen keskiviikkoina klo 13–16 puheluun vastaa sosiaalityöntekijä. Yhteyden saa myös sähköpostilla palveluohjaus@aivoliitto.fi.

Lämpimin syysterveisin, Taru Oulasvirta, vapaaehtoistoiminnan suunnittelija

Aivoliiton yhteystiedot
Vaihde: 02 2138 200 (arkisin klo 9–15)
Vertaistukea: vertaistuki@aivoliitto.fi