Vertaistuki

Vertaistuki auttaa sairastunutta ja läheistä muodostamaan käsitystä siitä uudesta elämää muuttavasta tilanteesta, mihin ihminen on joutunut. Kiteytettynä se on läsnäolon, valon ja toivon tuomista ihmistä ahdistavaan tilanteeseen.

Vertaistuen puitteissa toimii sekä verkkovälitteinen vertaistukiryhmä että Yhteisötalo Otavassa kokoontuvat vertaistuki-illat.

Kevään vertaistuki-illat

Vertaistuki-illat on tarkoitettu AVH-sairastuneille ja heidän omaisilleen/ tai läheisille. Ryhmä on tarkoitettu niille, joilla on alle 4 vuotta sairastumisesta, koko satakunnan alueelta. Vertaistukijalla on omakohtainen kokemus sairastumisesta ja on kouluttautunut aivoliiton kouluttamana. Vertaistuki-iltojen vetäjänä toimii Sosionomi (AMK) Jaana Heinola.

Omaisille tai läheisille on oma vertaistukiryhmä viereisessä tilassa, jossa omainen vetää tilaisuutta. Omainen on käynyt koulutuksen aivoliiton kouluttamana.

Olette lämpimästi tervetulleita, ryhmään otetaan 8 AVH-sairastunutta ja läheistä.

Vapaa muotoiset hakemukset 1.4.2024  satakunnan.avh@gmail.com tai

Tiedustelut ja kysymykset: Jaana Heinola puh: 0400869141

Vertaistuki-illat pidetään Yhteisötalo Otava, Otavankatu 5A, 28100 Pori (1krs. luentotiloissa)

-          Keskiviikko 10.4.2024 klo: 17.00-19.00

-          Keskiviikko 24.4.2024 klo: 17.00-19.00

-          Keskiviikko 8.5.2024   klo: 17.00-19.00

-          Keskiviikko 22.5 2024 klo: 17.00-19.00

Verkossa toimiva vertaistuki

Mikäli olet halukas osallistumaan verkkovälitteisesti vertaistukiryhmän toimintaan, ota yhteyttä!

- Matti Grönman (vpj), p. 0400 966 750 tai grmatti@gmail.com

Henkilökohtainen vertaistuki

Jos haluat henkilökohtaista vertaistukea, voit täyttää nettilomakkeen Aivoliiton sivulla tai ottamalla yhteyttä sähköpostiin: vertaistuki@aivoliitto.fi. Aivoliiton nettisivuilta löydät myös muut vertaistukitoimintaan liittyvät palvelut.